دانستنی های صنعتی

  • ۰
  • ۰

سیم‌ نسوز سیمی است که در‌ برابر حرارت مقاوم است. روکش هادی الکتریکی که در این سیم‌ها به کار رفته‌ از جنس سیلیکون است. سیم‌های نسوز یک سیم خاص محسوب می‌شوند. سایر سیم‌هایی که در مقابل حرارت و شوک الکتریکی مقاومت ندارند، در دسته سیم‌های معمولی یا قابل اشتعال قرار می‌گیرند. معمولاً دو روکش در سیم‌های نسوز یعنی یک روکش سیلیکون و یک روکش ابریشمی به کار رفته است. روکش‌ سیلیکون در سیم‌هایی که تنها یک روکش دارند استفاده می‌شود و به آنها سیم نسوز تک روکش می‌گویند. سیم‌های سیلیکونی نسوز در سیم‌کشی‌های ساختمان همه کشورهای صنعتی کاربرد دارد.

 

انواع سیم نسوز

سیم‌های نسوز دارای انواع مختلفی هستند که هر‌کدام ویژگی‌های مخصوصی دارند. در ادامه انواع سیم‌ و کابل نسوز را شرح می‌دهیم و مشخصات آنها را بررسی خواهیم کرد.

از عوامل مؤثر در طبقه‌بندی و تمایز سیم‌های نسوز، دمای کارای این نوع از سیم‌ها است. عمدتاً سیم‌های نسوز با عایق سیلیکونی و پوشش بافته‌شده از جنس فایبرگلاس هستند که توان مقاومت در حرارت تا ۳۶۰ درجه سانتی‌گراد به صورت دائم را دارند. به همین دلیل از این نوع سیم‌ها در نواحی با حرارت بالا مانند کوره‌ها و محل‌های مجاور آتش، سیم ترموکوپل و تابلوهای تولید‌کننده حرارت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

منبع : www.silidaycable.ir

  • ۰۱/۱۱/۱۰
  • iransanat sanati

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی