دانستنی های صنعتی

  • ۰
  • ۰

اتصالات پنوماتیکی قطعاتی از تجهیزاتی هستند که به اتصال قسمت های مختلف یک سیستم پنوماتیک و کنترل فشار هوای داخل سیستم کمک می کنند. آنها همچنین جهت هوای فشرده را تغییر می دهند. یراق آلات از مواد مختلفی ساخته می شوند که هر کدام خواص منحصر به فرد خود را دارند. این قطعات بسیار مستحکم و مقاوم در برابر فشار و سایر عوامل خارجی هستند، به این معنی که به سایر قسمت های سیستم فشار وارد نمی کنند.

انواع اتصالات پنوماتیک

دو نوع اتصال مختلف با یک سر دنده و یک سر شلنگ و دو نوع اتصال مختلف با دو سر شلنگ وجود دارد.

پنوماتیک ها از شیرها یا منیفولدها برای اتصال شیلنگ ها استفاده می کنند. اندازه دنده، نوع دنده، اندازه شلنگ، شکل شلنگ و نوع آب بندی (O-ring) در انتخاب نوع مناسب اتصال پنوماتیکی نقش دارند.

برای اتصال دو سایز مختلف شیلنگ از کانکتور استفاده می شود. به عنوان مثال، یک کانکتور PUC-06 برای اتصال دو شیلنگ که هر دو در اندازه 6 هستند استفاده می شود.

کانکتورهای ویژه به چیزهای مختلف مانند آب و گاز اجازه حرکت با هم را می دهند. دو نوع اصلی کنترل کننده جریان وجود دارد: شیرها و پمپ ها. پمپ ها با فشار دادن و کشیدن اشیا به سمت آنها حرکت می کنند. سوپاپ ها باز و بسته می شوند تا مقادیر مختلف مایع یا گاز از آن عبور کند.

کنترل های جریان برای کنترل جریان هوا در صنعت کنترل سرعت جک استفاده می شود. دو نوع کنترل جریان وجود دارد: کنترل جریان در وسط (بین دو سر شلنگ) و کنترل جریان سر جک (برای اتصال

اتصالات آلومینیومی پنوماتیک

اتصالات پنوماتیک از هوا برای ایجاد اتصالات بین قطعات مختلف فلز استفاده می کنند. آلومینیوم یک فلز سبک است، بنابراین برای اتصالاتی که نیازی به تحمل استرس زیادی ندارند، مناسب است. اما می توانید با افزودن فلزات دیگر به مخلوط، اتصالات را قوی تر کنید.

  • ۰۱/۱۲/۱۶
  • iransanat sanati

نظرات (۱)

  • دتکتور شعله
  • سلام میخواستم بابت گردآوری مطالب عالیتون تشکر کنم ممنون وخسته نباشید. باعث خوشحالی و افتخار ماست که از سایت ما هم دیدن کنید و ما رو از نظراتتون بی نصیب نگذارین. با تشکر فراوان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی