دانستنی های صنعتی

  • ۰
  • ۰

برای خرید کابل‌های آلومینیومی، باید بدانید که برای چه کاری هستند و چه نوع کابل‌هایی در دسترس هستند. سپس بر اساس نیاز و بودجه خود می‌توانید سیم و کابل مناسب را انتخاب کنید. کابل‌های آلومینیومی اغلب در کابل‌های سقفی استفاده می‌شوند که کابل‌هایی هستند که محافظت نشده و دارای ولتاژ بالا هستند. آلومینیوم مقاومت الکتریکی بالاتری نسبت به مس دارد، اما ارزان‌تر است. برای چیزهایی که نیازی به جابجایی زیاد ندارند خوب است و به گرما حساس نیست. آلومینیوم انتخاب خوبی برای کابل سیم سبک است زیرا سبک‌تر از مس است و حمل و نقل آن آسان‌تر است. به همین دلیل است که از آن در کابل‌های خطوط هوایی استفاده می‌شود. برای خرید کابل آلومینیوم ابتدا باید کاربرد آن ها را بدانید و بعد با در نظر گرفتن نیاز خود و قیمت کابل آلومینیوم، تصمیم بگیرید که چه نوع سیم و کابلی تهیه کنید.

 

انواع کابل برق آلومینیومی

کابل آلومینیومی زمینی
شامل سه دسته‌ی: دورشته، سه رشته و چهار رشته است. کابل آلومینیومی زمینی برای انتقال برق با ولتاژ پایین است. 

 

کابل آلومینیوم هوایی

در دکل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و شامل سه دسته‌ی: 

AAC مناسب ولتاژهای کم و متوسط
AAAC مناسب ولتاژهای متوسط و تقریبا بالا
ACSR مناسب ولتاژهای بالا


کابل آلومینیوم خود نگهدار


شامل کابل آلومینیوم سه رشته، چهار رشته و شش رشته است. نوع شش رشته، هر رشته‌اش کاربرد متفاوتی دارد، سه رشته فاز، یک رشته نول، یک رشته روشنایی یا همان فاز شب و یک رشته هم نگهدارنده است. 

 

کابل آلومینیوم فشار قوی


مناسب انتقال جریان‌های بالا و نسبت به سایر کابل‌ها بسیار مقاومند

 

کابل آلومینیومی زره دار


همان طور که از عنوان این کابل‌ها پیدا است، این کابل‌ها به نوعی زره مجهز شده اند. این محصولات دوام و کیفیت بالایی دارند. به همین دلیل، در زیر زمین و به صورت دفنی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کابل‌ها در برابر اشعه خورشید، مواد شیمیایی، اشعه فرابنفش، شعله و… مقاومت مطلوبی از خود نشان می‌دهند. از این کابل‌ها می‌توان در محیط‌هایی که امکان وارد شدن صدمات فیزیکی به کابل وجود دارد، استفاده کرد. اغلب از عایق XLPE در ساختار این کابل‌ها استفاده شده است و دلیل مقاومت بالای آن‌ها نیز همین موضوع است.

  • ۰۱/۱۲/۰۱
  • iransanat sanati

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی