دانستنی های صنعتی

  • ۰
  • ۰

شیر برقی بک فیلتر یک شیر برقی است که به دور یک ماده فرومغناطیسی (مانند آهن) پیچیده می‌شود تا وقتی جریان از آن عبور می‌کند مانند آهنربای الکتریکی عمل کند. شیر برقی بک فیلتر در برندهای مختلف ترکیه، چین، فرانسه و ایران تهیه و تولید می‌شود. شیر برقی در ابعاد و اندازه‌های مختلف، مانند سه چهارم اینچ، یک اینچ و یک و یک دوم اینچ تهیه و تولید شده است. این شیر برقی امکان نصب سریع و ایمن را برای عملیات تولیدی فراهم می‌کند. 

 

اجزای شیر برقی بک فیلتر

شیر برقی بک فیلترها متشکل شده از دو قسمت بدنه اصلی یعنی شیر و سولونوئید می‌باشد. لازم به ذکر است که بگوییم سولونوئید درواقع یک بوبین برقی است که توانایی قطع و وصل و یا کنترل جریان سیال را دارد و هر یک از این اعمال طبق دستوراتی دستگاه از سیستم کنترل دریافت می‌کند، انجام می‌شوند. به عبارت دیگر سلونوئید به تمامی قطعاتی سیم پیچ مفتولی با خاصیت الکترومغناطیسی گفته می‌شود. در ادامه باید بگوییم که شیرهای برقی یا سلونوئیدی بر اساس چند راهه بودن، نوع برق مصرفی، و وضعیت آن‌ها در حالت غیر فعال به چند دسته تقسیم می‌شوند. 

 

عملکرد شیر برقی بک فیلتر

یک مدل از شیرهای برقی که روانه بازار می‌شود شیر برقی بک فیلتر است که به صورت ویژه برای سیستم‌های جمع کننده گرد و غبار طراحی و ساخته شده‌اند. زمانی که شیرهای برقی فعال می‌شوند، بالای دیافراگم یک هوایی محبوس شده است که به سرعت تخلیه می‌شود. این مورد باعث می‌شود که اختلاف فشار زیادی در دیافراگم به وجود بیاید. در این صورت است که دیافراگم به صورت ناگهانی باز می‌شود. زمانی که از شیر هم انرژی بیرون برود این هوا توسط سوراخی از محفظه بالای دیافراگم بیرون می‌رود. در این صورت فشار متعدل می‌شود و شیر فورا بسته می‌شود. 

 

خرید شیر برقی بک فیلتر

در هنگام خرید شیر‌های برقی به نکاتی زیر توجه فرمایید: 

نوع شیر برقی بک فیلتر و کاربرد آن
حداقل و حداکثر فشار بار آن‌ها
اندازه بدنه و دهانه شیر برقی
حداکثر زمان روشن بودن شیر برقی
نوع اتصال برای برای هر دستگاه
نوع ولتاژ اعمالی به شیر برقی بک فیلتر چگونه است.

  • ۰۱/۱۲/۱۸
  • iransanat sanati

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی